V případě, že není aktivován RAM disk je možné, že nepůjde vytisknout více jak jednu kopii. Při tisku více kopií se na displeji tiskárny objeví hlášení že “RAM disk není aktivován a bude vytištěna jen jedna kopie.”  Na základě nastavení stoje se vytiskne chybové hlášení s podobnou informací.
K chybě nejčastěji dochází kvůli špatnému nastavení RAM disku, který je aktivován jen na jedné straně. Ke správnému chodu RAM disku je potřeba ho aktivovat jak na straně tiskárny, tak i na straně driveru.

Řešení:

RAM disk je nutné zapnout jak na samotném stroji, tak je nutného ho zapnout i na driveru. Na obou místech je nutné vždy zvolit stejnou velikost paměti RAM.

Postup:

Přesný postup pro Vaše zařízení najdete vždy v uživatelském manuálu.

  • Na stroji se RAM disk aktivuje: Systém menu plastové tlačítko – na displeji je pak nutné vybrat Device Common/Settings (záleží na typu zařízení) – RAM Disk Mode. A zde zvolit volbu ON. Dále otevřít položku RAM Disk Size. Zde pak nastavit velikost RAM disku..
  • V ovladači na PC se RAM disk aktivuje: Na driveru pro příslušnou tiskárnu je nutné kliknou pravým tlačítkem myši a z měnu vybrat Vlastnosti tiskárny – Nastavení zařízení – zde je potřeba zaškrtnout položku Disk RAM. Pod tímto seznamem HW možností stroje, se nachází nastavení velikosti RAM Disku. Zde je potřeba nastavit stejnou hodnotu jako na stroji.
kyocera ram disk

Tipy

V případě, že problémy i po aktivaci RAM disku přetrvávají, je možné ještě vyzkoušet:

    • RAM disk zcela vypnout (jak na stroji, tak i na driveru v PC).
    • Pokusit se snížit velikost RAM disku. Na stroji i na driveru v PC však musí být nastavena stejná hodnota.